Växjö, roadtrip med tjejerna!

Igår, fredag gick jag upp vid halv sju. Tog bussen från Berga runt tjugo i åtta och sedan blev jag upphämtad av Malin och Nina vid Pressbyrån strax efter åtta.
Mot Mc i Kalmar, ( I Nybro har dom ingen Mc frukost! ) för att äta frukost. Jag tog mig en bagel och varm oboy, Malin och Nina tog meny 5.
Mätta, belåtna och färdig kissade så drog vi vidare mot Växjö.
Nina hade med sig Idol skivan, så det blev lite allsång i bilen, plus att jag fick lite julkänsla när Malin drog igång Absolute Christmas skivan  : )

Malin och Nina blev akut kissiga, så vi stannade till vid en toalett, men nej, den såg tydligen förjävlig ut ( jag följde inte med ut för att kolla ). Så de fick hålla sig tills vi var framme.
Malin körde som en ängel, men det har hon gjort varje gång jag åkte med henne.
När vi väl var framme så besökte vi Växjö´s Mc för att låna toaletten, sen var det dags för juklappsshopping.

Men ja, jag hittade bara en julklapp, eller hittade och hittade. Men jag köpte bara en, till min Babe. Resten av pengarna spenderade jag på saker till migsjälv.
Jag köpte:
4 st bordstabletter, med julmotiv. Jättefina!
Ett par byxor/shorts, såna jag tänkt köpa i Kalmar.
Ett par gröna leggins.
Plus, julklappen till Babe då, men jag kan ju inte skriva här vad det är.
: )

Magen började kurra så vi bestämde oss för en måltid, tråkiga som vi var åt vi på Mc, men ärligt. Det var svin gott och jag ångrar inte en sekund att vi åt där.
Efter det gick vi några vändor till i staden och vi hittade nog det vi skulle. Om man bortser från alla julklappar jag inte handlade! : P
Vi fikade sedan på ett mysigt café och sen åkte vi hemåt.

Stannade till på Öb i Nybro, där Malin hittade sina klubbor, jag hittade mina chilinötter och diskmedel!
Nina ville in på skokällaren så vi andra följde med, så vem hittade skor? Jo Lina givetvis, så det blev en till på min lista. Ett par skor, snygga som fasen.
Sen avslutade vi resan med att Nina körde, första gången jag åkte med henne och hon klarade det galant. Vi lämnade av Nina på Kaggs parkering och sen körde Malin hem mig.

Tack tjejer för en underbar dag, det måste vi göra om.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tog det väldigt lugnt när jag kom hem, orkade inte med någonting, var helt slut i kroppen. Slutade med att jag blev sittandes vid datorn i princip hela kvällen. Sambo Älsklingen kom hem tjugo över tio, Erik kom strax där efter.
ERIK I IDOL  ÄGER, SÅ ENKELT ÄR DET!!
Sambosarna var trötta igår, medans vi körde webcam med Jian så brottades vi ikapp med Erik i Malin´s säng, fan vad jag skrattade. Ca en timme efter det att Erik kommit så ringer det på dörren, typ 23.30, en väktare, : Ni har fått klagomål av grannarna.
Jag ba: Va?
Helt sjukt, men vi ska ringa Hsb på måndag och gå ner dit och snacka med dom.
Ska man inte få vara tre st i en lägenhet ( dels bor två av oss där och båda står med i kontraktet! ) en fredagkväll och ha roligt och skratta.
Jag hade inte sagt något om det hade varit en tisdagkväll och vi hade haft förfest, men fan, hallå? en fredagkväll.

Blev ganska så sent, men jag somnade snabbt. Var uppe tidigt idag, Erik körde in mig till stan vid halv elva. Mötte upp min kära lillebror John. Sen gjorde vi stan osäker till typ halv tre. Han hittade iaf tre tröjor och lite så, riktigt trevligt var det. Stannade till på Sibylla City och tog en tallrik, sen åkte vi bussen hem.

Började kolla på One tree hill, men trött som jag var så somnade jag.
Strax därpå vaknade jag och då sov John : )
Satte mig här vid datorn och då ringde mamma, pratade lite med Samuel, så söt.

Nu är jag ganska seg, men ska snart gå och ta mig en dusch, sen ska vi väl handla lite och sen fixa käk, vet inte alls vad det blir idag.
Om jag får som jag vill så kommer Babe hit en runda ikväll, vill så gärna träffa dig, saknar dig!

Imorgon ska John och jag ta bussen vid tio, sen åker han hem till Torsås vid elva tiden, då åker jag hem och sen hjälper jag till att tapetsera. Sen blir det städa för hela slanten och göra det julfint,sen ska jag hem till Babe, sova hos henne. Saknar det, var alltför längesen nu.

Ja, det var väl allt för nu iaf, uppd. kanske senare.

Tack mina vänner för att ni finns.

Gabriella - Du är unik . v .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback