Vi har sagt det tusen gånger!




Det första man får reda på när man kommer till skolan är att vi slutar inte tjugo över ett, vi slutar klockan tre. Tack för den!

Sen ska alla i hela klassen tydligen redovisa projektarbetet imorgon, kul att någon sagt det!
" Vi har sagt det tusen gånger!"
Eller inte, nog för att jag inte orkar lyssna på er hela tiden, men va fan jag har aldrig hört att det var imorgon!
Ni kunde ju sagt till oss i måndags, när alla i klassen var där, inte när de bara var tre där. PUCKON!
Det förstörde min dag ganska så rejält, speciellt när Ulla säger: "Klart det ska vara bra, precis som allt annat ni ska göra!"
Blir man trött eller?
Det visade sig iaf att hälften visste om det och hälften visste det inte, den hälften som visste det. Ni har aldrig funderat på att kläcka ur er det till resten av klassen?!

Fick reda på Eva-Lenas prov med, jag tänker då faan inte behöva göra om det när jag fick så pass bra. Orka göra om en fråga lixom,? Nope!

Sura som vi var så funkade inte filmen på näst sista lektionen, så vi fick jobba med instuderingsfrågorna som vi fått på lektionen innan. Istället för att göra det så surade vi oss iväg och köpte "dumma saker", men vem bryr sig?
När man är så arg att man skakar och nästa börjar gråta då är det fasen illa, då får man ta till i princip vad som krävs, och det var detta som krävdes för att jag skulle överleva dagen. Tack Malin!

Tillbaka till skolan så satte vi oss i en soffa, vem kommer inte då om Eva-Lena i egen hög person.
- "Vad gör ni?"
- "Vi har tagit rast!"
- "Det ingår ingen rast i denna lektionen"
- "Nehe men vi tog rast ändå"
- "Har ni gjort klart frågorna?"
Ingen svarar
- " Har ni gjort klart frågorna?"
Malin svarar snabbt.
- "Va sa du?"
- "Hmm, ne, vi är inte riktigt klara"
- "Okej men vi ska ha genomgång nu iallafall"
- "Okej"
Efter många om och men så reser vi oss från soffan och klampar upp med arga steg för trappen. In i klassrummet och vilka får svara på alla frågorna tror ni?!
Alldeles riktigt, Nina, Malin, Lina och Anna.
Men Eva-Lena fick lite på nosen där kan man säga, för vi kunde alla svaren. Ha!

Vi fick iaf en överraskning på slutet och det var att Ulla hade ställt in sin lektion, tack tack tack.
Fast varför säga tack?! De får fasen betalt för att det ska hjälpa oss, men gör dem de? Nej!

Dagen i skolan slutade med att vi alla begav oss mot bussarna, där vi skildes åt två olika håll. Anna och Malin skulle ner på stan och kolla julklappar, Nina och jag skulle till bussen.
Väl hemma i Berga så överraskade jag Babe :)
Hon visste inte att jag skulle komma så tidigt.
Var där i ca 40 minuter, sen gick jag hem för att hämta lite kläder och så, mina clementiner med förståss! :P
Sen gick jag tillbaka till Berga igen, var hemma ca 15 minuter, haha!
Sen åkte vi för att handla på Maxi, det är vårt ställe liksom! : )
Kom hem, diskade och nu har vi precis tittat på film, den var bra men kommer inte ihåg vad den hette! ;P

Käkat pepparkaksdeg med, mummans, men fick ont i magen direkt efter, suck!
Ska dra mig in i duschen och sen ska vi mysa, har jag bestämt : )

Imorgon kommer min alldeles egna privata taxi Malin, hämtar mig utanför vid halv åtta, tack vännen.


Tack Anna, Nina och Malin för att ni gör min skoldag mycket mycket mycket roligare!




 

Tack Babe för det du skrev i din blogg, det var jättefint. Jag tycker om dig!

Gabriella - Du är unik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback