22/4

Nu är jag hemma i Kalmar, har varit hemma i Söderåkra hela helgen. Har varit underbart skönt och avkopplande. I fredags när jag kom så var vi ute i princip hela eftermiddagen, på kvällen så lekte vi massa och jag var helt slut när det var dags för Samuel att sova.
Mamma och jag satt sen på kvällen och hade mys, helt fantastiskt var det. Var längesen de bara var hon och jag. Samuel väckte mig tidigt på morgonen, så vi gick ner och kollade på tv och sen åt vi god frukost och gick ut. Vid tolv tiden så åkte mamma, jag och Samuel hem till Erik, mamma ville kolla på ormarna så vi gjord det. Sen åkte vi till Applerum för att kolla de små kaninerna, sååå söta!
Samuel var visserligen mest förtjust över hönsen : )

När vi kom hem igen så var vi ute till halv fem, en heldag ute med andra ord. Annat än vad jag är van vid. Men riktigt skönt!
Mamma och Peter gick tjugo i sex, så då var det bara jag, Samuel och John hemma. Vi busade och så till Samuel skulle sova vid sju. Allt gick jätte bra. Tio över sju sov han som en stock, mitt lilla hjärtegull.
Runt halv åtta så kom Erik och vi började äta, tacos. MUMS!
Vid nio tiden kom Karin och Evelina en stund men de åkte efter typ en kvart. Vi kollade på Sing a Long och umgicks och Erik åkte hem strax innan John och jag gick upp och la oss.
Jag var skit trött och somnade väldigt fort.
Vaknade till vid tolv då mamma var inne och stängde av dosan till Samuel. Sen sov jag gott till Samuel kom in vid åtta och sa till mig att gå upp.
Lekte med Samuel på morgonen och sen tog jag bussen till Kalmar. Nu har jag precis ätit och snart ska jag gå till jobbet, 14.30-22.00 idag. Kommer vara helt slut imorgon, men ja. Ska i vilket fall som helst inte göra Naturprovet imorgon, för jag har inte hunnit öva någonting, visserligen mitt egna fel men jag har bestämt mig för att göra det en annan gång.

Har även varit inne och kollat på lite utbildningar som är tänkbara att gå nu när man har jobb, hittade en i Växjö som jag bara SKA gå!
Det är en Kvalificerad yrkestutbildning (KY) Psykiatri på distans. Den startar den 3:e september och är på ett år.


Beskrivning
Skolform:Kvalificerad yrkesutbildningUppdaterad:2007-03-09
Start:HTKurskod: 
Omfattning:80 KY p

KY psykiatri 80p Distansutbildning

Psykiatri/stöd till psykiskt funktionshindrade som nätbaserad utbildning med studieort i Linköping

KVALIFICERAT arbete behöver kvalificerade människor!

Du som tycker det är stimulerande att arbeta med människor! Du som
vill utvecklas i ditt arbete eller är i början av ditt yrkesliv har möjlighet
att studera inom KY Psykiatri/Stöd till psykiskt funktionshindrade ? en
ny framtida utbildning i Östergötlands län.

Inom flertalet arbetsområden har det skett en oerhört snabb utveckling. Samma snabba förändringstakt sker också inom psykiatri/ stöd till psykiskt funktionshindrade. Utvecklingen ställer högre krav på oss som arbetar inom detta område.

För att klara framtidens psykiatri krävs mer kvalificerat yrkeskunnande.
Kvalificerad yrkesutbildning inom psykiatri/ stöd till psykiskt funktionshindrade med olika fördjupningsområden har utvecklats för att möta de växande kompetenskraven. Detta är både en framtida skötar utbildning och en möjlighet till fördjupning i yrket.

Utbildningen KY psykiatri/stöd till psykiskt funktionshindrade ger dig möjligheter att prova på att arbeta inom olika arbetsområden så att du kan knyta kontakter och utveckla ett framgångsrikt yrkesliv. Utbildningen ger dig även möjlighet att
söka arbete direkt efter examen där du kan påverka tjänstgöringsgrad och, via personlig lönesättning, själv påverka din lön.

Utbildningen är organiserad i två basblock om 33 poäng. Emellan dessa basblock finns en LIAperiod (lärande i arbete). Därefter läser man tre specialområden, -vuxenpsykiatri/psykiskt funktionshindrades livsvillkor, -barn och ungdomspsykiatri samt -rättspsykiatri. LIA förläggs också inom dessa områden.

Under de sista 5 poängen gör man ett examensarbete inom psykiatri/stöd till psykiskt funktionshindrade.

Du kommer att ha utvecklat din personliga och sociala kompetens samt förmåga till empati för att kunna möta människor i olika situationer. Du kan utföra praktiskt omsorgs- och omvårdnadsarbete inom psykiatrin men också medverka i förbättrings- och kvalitetsarbete i framtiden. Utbildningen ger dig möjlighet att kunna föra ett professionellt samtal med patienter/vård- omsorgstagare och närstående samt dokumentera enligt gällande styrinstrument.

Du får dessutom kompetens att kunna informera, undervisa och handleda patienter/vård- omsorgstagare, närstående och övriga medarbetare, dessutom
kan du fungera som ledare i arbetslag.

Nätbaserad distansutbildning på helfart. Studierna förutsätter att
du själv har tillgång till dator. Två till tre utbildningstillfällen
per termin kan förläggas till utbildningsorten Växjö. Resorna finansierar den studerande själv.
LIA (lärande i arbete) platser kommer att finnas i hela Östergötland.

Exempel på yrken:
Skötare inom psykiatrisk vård
Undersköterska
Behörighet
Grundläggande behörighet.

Ansökan ska även innehålla ett personligt brev samt kompletteras med intervju av de sökande.

Kontrollera alltid behörighetskraven i aktuellt anmälningsmaterial!
Ansökan
Ansökan: Senast 15 maj.
Kursstart: 3 september 2007

Ansökan ska även innehålla ett personligt brev samt kompletteras med intervju av de sökande.
Ekonomi
Studiehjälp/studiemedel
För mer information: Centrala studiestödsnämnden (CSN)
Anordnare
Kunskapsutveckling Syd
Postadress: Box 1223, 351 12 Växjö
Besöksadress: JF Liedholms väg 17


Telefon: 0470-58 66 96
Telefax: 0470-58 66 45

E-post: [email protected]
Till anordnarens hemsida

I samarbete med Landstinget i Östergötland och Linköpings kommun anordnar vi nu en distansutbildning med studieort i Linköping.
Kommuner
Linköping
Växjö


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hamnade bara av en slump här och läste din blogg! Ser att du är intresserad av att gå ky-utbildningen i psykiatri. Går den själv just nu och rekommenderar den verkligen!!! :-) Lycka till! Mvh Heidi

2008-02-05 @ 14:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback