Som att leka med lera


När jag inte har dig vill jag ha dig mer än mera,
Men när jag har dig vet jag inte vad jag vill ha alls.
Mina känslor är som att leka med lera,
den som bestämmer formar du.  
Och vår framtid kan bara du och dina händer formatera.

Om du vill ha mig får du komma och ta mig.
Jag är ingen bok som väntar på att att du ska vända blad.
Om du vill ha mig får du visa vart jag har dig.
Och det finns ingen genväg, du får läsa varenda rad av mig.

Jag vet att jag inte är särskilt okomplicerad.
Men man blir konstig när man känner sig sliten isär.
Och om hur jag funkar lär du väl informera.
Du får ta mig som jag är.
Men du verkar tro att tiden står stilla som om den vore fotograferad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback