Allt det där...

I onsdags så åkte jag till Erik på kvällen, var väldigt skönt och avkopplande att komma dit. Tack! Jag drack min efterlängtade cola och vi kollade på tv, gick och la oss ganska tidigt men jag hade svårt för att somna så gick upp och fixade en bilddagbok (liiinnaaa.bilddagboken.se) och fixade lite med mina bilder på datorn.

Torsdagen spenderade jag med min underbara lilla Samuel, det var underbart roligt och vi skrattade massa. Tog en hel del flumbilder som kommer läggas upp på bilddagboken inom kort. Dagen slutade med att jag kollade på "Wimbeldon", en ganska bra film, somnade skönt i Karin´s säng.

fredagen vaknade jag av en liten varelse som klättrade upp i sängen och sa - " vakna Niiina."
Så söt. Jag gick snällt upp, in i Samuels rum där vi kollade klart på "Teletubbies". Mamma åkte till jobbet och vi blev kvar själva. Vi gick ner och busade och innan vi skulle äta frukost så gick vi upp och bäddade sängarna, vilket Samuel tycker är jätteviktigt. På väg ner så vänder Samuel sig om och säger, - " Niiina, vet du sak.. Älska dig." Så otroligt söt.
Åt en härlig frukost och sen var det bara att hoppa in i duschen, Samuel badade : ) Sen tandborstning och ner och kolla på tv, lagom tills vi kom ner kom mamma hem.
Vi åt lunch och sen myste vi bara, helt underbart.
Karin kom hem och hon packade ihop sin väska, sen klädde vi på oss för att åka, då brister det för Samuel och han börjar gråta.
Det är verkligen jättejobbigt att lämna honom sådär, även att Peter var hemma.

Mamma körde in mig och Karin till Berga, vi gick upp och lämnade sakerna och sen ner till bussen till Norrgård och där 402 vidare till Maxi. Smarta som vi var så kollade vi när bussarna gick hem innan vi gick in på Maxi. 17, 37 och 57, sen efter klockan 18, så gick de 27 och 57. Vi handlade mat och lite smågodis, gott. När vi var klara och precis kört ut vagnen från affären så kollade vi på klockan, 17.54 helvete. Bussen, orka sitta där och vänta till 18.27? Nej! Vi började springa och när vi närmade oss så såg vi en buss, och givetvis var det 402, men bakom den stod en 404. Trodde aldrig vi skulle hinna, men Karin tog en påse och började springa mot bussen, jag fumlade och tappade mina vantar men fick tag i både vantarna och den sista påsen med mat, vagnen rullade iväg och jag sprang som jag aldrig gjort förut. Vi flåsade som två galningar när vi kommit på bussen, fick upp busskortet och vi satte oss ner. Vi skrattade så vi höll på och dö, medans vi såg kundvagnen rulla iväg. haha. Det kan bara hända oss. Underbart roligt hade vi det när vi kom hem, Karin dammsög och jag gjorde iordning maten. Vi åt så vi såg gravida ut och sen slöade vi framför tv:n. Bella kom hem strax efter nio, vi bäddade och sen gick vi och la oss.

05.15 ringde alarmet på klockan, nu var det dags att stiga upp. Alla tre var relativt pigga och vi gjorde oss iordning och åt frukost. Packade ihop våra saker och sen begav vi oss iväg mot Växjö.
Sjöng och trallade i bilen och vi hittade dit vi skulle, vi var vid Grimslövs Folkhögskola 07.50, lite för tidigt kanske men vi satt kvar i bilen tills Karin´s kompis Elin kom strax efter åtta. Bella och jag körde vidare in mot Alvesta. Var faktiskt jag som hittade både därifrån och sen tillbaka, duktigt!
När vi väl landat i Alvesta så lekte vi med dom små busarna, jag fick läsa en hel del böcker och fick massa pussar av lilla Noah, så söt. Fikade och hade det helt fantastiskt. Åkte in till Växjö runt halv tolv, gick och kollade i lite affärer, åt mat och sen kollade vi lite affärer igen. Redigt mysigt hade vi det. Framåt 15-tiden så begav vi oss tillbaka till Grimslöv, kollade en lite stund när Karin och dom spelade.
När det var klara så lämnade vi av Elin och hennes kompis sen körde vi hemåt.
Hemma i Söderåkra satt familjen vid matbordet och hade precis ätit klart, jag tog mig en matbit och sen busade jag med Samuel.
Jim kom en sväng och sen åkte Bella och jag hem till Kalmar. Vi åkte och handlade och sen gjorde vi dipp och fixade korv, tomat, gurka, ost och chips. Underbart gott. Kollade på melodifestivalen, tyckte inte det var någon riktigt höjdare denna gången faktiskt.
Sen att Magnus Uggla är en fräning sen innan, ja, han är så skön.

Söndagen började med att vi åt frukost och sen begav vi oss till Fredriksskans, Bella och dom skulle spela matc, Lindsdal - Smedby, träningsmatch. Slutade med förlust och ihjäl frusna tår. Riktigt kallt var det, men ändå mysigt att vara tillbaka som publik : )
Bella´s mamma var också och kollade så vi höll varandra sällskap, tillsammans med Anna och hennes kompis Emelie.
Efter matchen så åkte vi till mormor och morfar sen hem så jag kunde laga mat. Var riktigt hungrig och blev riktigt god mat, kycklinggryta med ris.
Vi duschade efter maten och sen myste vi, kollade på "Shall we dance?" en bra film. Massage fick avsluta kvällen och helgen.

Idag gick jag upp vid 5.30, var på praktiken 6.45 hade städ- och tvättdag. Fick reda på att jag inte behöver komma imorgon, skönt. Gick hem vid 11 tiden, var så skönt väder. Mamma ringde och frågade hur det var emd oss, både Karin och Samuel har förmodligen fått influensan, så hon skulle kolla så vi inte också fått den. Än så länge har vi båda klarat oss, håller tummarna.
Snart kommer Bella hem, sen ska vi äta innan hon åker till jobbet. Ikväll ska jag väl bråka lite med apu-uppgiften.

Imorgon kanske jag ska träna med Bella på morgnonen, sen på eftermidaggen åker jag till Erik, stannar där till onsdag. Onsdag är sista dagen på apu:n, ska bjuda på lite godheter och så ska vi ha P-möte. Slutar nog tidigt, runt 18 tiden.
Torsdagen blir det träning och skola. Samma sak på fredag, plus mys på kvällen.

Lördag är det Björn som gäller och jag laddar för fullt, är verkligen super sugen på att gå ut. Längtar!

Saknar dig Ida.

Krya på dig Malin.

146580-24
Jag och Örja (",)

Tack allihop för en underbar helg.

Kommentarer
Postat av: Jag

Att du bara vågar ha henne runt halsen! Modig ;) Jag är ju livrädd o Erik tjatar hela tiden att jag ska komma o kolla. Haha. Saknar dig vännen! Men syns på lördag!!! :)

2007-02-26 @ 14:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback