Allt och ingenting

Lördag:
Började jobba vid 14.30 var ganska trött och sliten. Vi tog det väldigt lugnt, käkade mat och kollade melodifestivalen som även detta året började illa. Brukarna gick och la sig ganska snabbt så jag blev själv, var skönt att sitta där och få fundera i min ensamhet.

Söndag:
Gick in till Lillkortis vid kvart i nio för att ha Nanzy, det gick relativit bra, hon var lite gnällig mot slutet. Efter jobbet (13.30) så gick jag hem till Erik, umgicks med honom i ungefär en timme sen gick jag upp till sporthallen där mamma var. Hjälpte henne i kiosken, det var fotbollscup och massa folk, så vi hade att göra. Peter hämtade mig vid 17- tiden, kom hem och lekte med Samuel, gav honom mat och han åt hur mycket som helst! : )
Bella kom runt 18- tiden, vi kollade lite på Tv och sen kom även John hem, då åt vi lite mat och sen spelade vi kort. Karin och Jim var hemma en liten runda, men bara för att hämta lite saker. Vi gick och la oss ganska tidigt, det var väldans skönt.

Måndag:
Trodde vi skulle bli väkta av en liten söt Samuel på morgonen men nehe, det var en förfärlig väckarklocka som ringde! Bella tog på sig och åkte sen hem mot Kalmar, jag gick upp och la mig igen och efter en liten stund så kom Samuel in, såå söt.
Vi duschade/badade och det tyckte han var jättekul, sen kollade vi på "Emil i Lönneberga" och "Nalle har ett stort blått hus", det var mys.
Vid halv tre gick min buss till Torsås.
Väl på jobbet så gjorde vi iordning mat och fika för fritidsgården.
Jag såg fram emot att följa med eftersom jag aldrig innan varit med. Det var en upplevelse som jag gärna följer med på flera gånger. Så himla kul.
När vi kom hem från fritidsgården så duschade de, sen gick dom och la sig. Jag var däremot vaken ett bra tag, pratade i telefon, kollade på tv och fick reda på att vi har fått tillökning i släkten.
En söt liten:
Alwa Capaldi
3200g
50cm

Har en bild på mobilen men har inte lyckats få över den på datorn än, men när jag lyckas så kommer den upp här, alltså inom kort :)

Tisdag:
Väckte brukar runt 7- tiden, taxin kom 8.30 och sen började jag städa, ställde in disk i diskmaskinen, hängde tvätt och donade, blev riktigt bra. Förutom en hel maskin som blev rosa, som var vit när jag stoppade in de, haha! Klant Lina i farten :p
Slutade vid 11, så då gick jag till bussen, åkte hem till Kalmar och sen handlade jag. Lagade mat och sen kom Bella hem, vi käkade, duschade och myste, underbart!
Nu har hon precis åkt till jobbet och här sitter jag.




Erik och jag försöker klura ut någon bra present till Ida och Emmy... Vi har nog kommit på det bästa : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback