Underbart med jobb

Skrev en jättelång blogg igår, men allt bara försvann, suck!
Orkar inte skriva om allt så skriver bara lite smått och gott.

I fredags efter lektionen så åkte Malin och jag för att lämna tillbaka presenterna, gick väl inte riktigt som vi ville men iallafall. Jag gick sen ner mot stan för att inhandla nya presenter till Ida och Emmy, sen handlade jag dricka inför kvällen.
Framåt 18tiden när både Erik och Malin hade kommit hit så åkte vi över till Öland, där möttes vi av två galna födelsedags barn. De öppnade sina presenter, vi tog för oss av den supergoda smörgåstårtan som Ida´s mamma kämpat med hela dagen. Mycket god, tack!
Det tog ett tag innan vi kom igång, men när Emmy och Ida visat oss hur dansen ska se ut så dansade vi som aldrig förr. Det var riktigt roligt och musiken var den bästa, helt klart!
Varken jag eller någon annan är proffsig dansare så där stod vi och flängde med både ben och armar, måste sett roligt ut, och gjorde det de så var de helt rätt, för fasen så roligt jag hade.
Vi dansade, skålande och sjöng omvartannat.
Framåt slutet när alla började dra sig hemmåt så ägde Ida och jag på dansgolvet (vi var visserligen bara tre på dansgolvet just då) : )
De fick nästintill dra mig därifrån när vi skulle hem, men envis som jag är så stod jag kvar, sjöng något som skulle likna Magnus Uggla´s - Vittring.
Kram och puss till alla sen var de bilfärden hem, haha, så rolig.
Tack allihop för en lyckad kväll.

Lördagen började bra, jag trodde jag skulle vara jätteseg och bakis, men inte. Så skönt. Vi käkade frukost och myste lite med Örja. Sen fick jag skjuts till jobbet och där möttes jag av Nettan, hon berättade att de haft ett möte om vilka sommarvikarie de skulle ha, och jag var inräknad där. Jag såg ut som ett frågetecken och förklarade för henne att förmodligen så skulle jag jobba i Kalmar i sommar, om jag fick jobb. Hon och alla andra blev jätteledsna och besvikna, men förstod samtidigt mig. De ville/vill jättegärna ha mig kvar så Annika övertalade mig till att ringa chefen på måndag, jag lovade att göra detta.
Jobbet gick jätte bra och Linus var go och glad hela dagen/kvällen.
Sov hos Erik på lördagen, även att det inte blev så mycket sömn, somnade inte förrän 2.45, eller strax därefter.

Var trött som ett as när klockan ringde vid sex på söndagsmorgonen, väckte Erik lite fint och han körde mig till jobbet.
Det gick bra även denna dag och jag gick hem med ett leende på läpparna 15.15. Åkte med Karin och Jim hem till mamma för att äta. Helt underbart att nästan hela familjen var samlad, det var himla mysigt. Samuel och jag lekte och han grät som bara den när jag berättade att jag skulle åka.
Ringde mamma när jag kommit på bussen och då grät han fortfarande, jag gillar verkligen inte att lämna honom då han gråter.
Bella och jag pratade massa när jag kom hem och sen gick vi och la oss.

Vaknade runt åtta tiden och insåg att jag försovit mig, somnade om och vaknade vid halv elva. Vi åt en god frukost och sen satte jag mig på bussen mot sjukhuset. Ringde till chefen i Torsås och pratade med henne, hon sa att jag skulle få jobba som personlig assistent för att få upp mina timmar och jag sa att jag skulle höra av mig efter mötet.
Mötet gick över förväntan och numera är jag anställd inom Kalmar kommun, härligt.
Heltid över hela sommaren och har redan skrivit upp mig på ett par tider nu framöver. Det känns helt underbart att ha både sommaren och hösten fixad.
Får se hur länge jag jobbar kvar i Torsås.
Efter mötet så åkte jag till träningen för att träna med Malin, sen bestämde vi oss för att äta på stan och sen åkte vi och hyrde en av Beck filmerna, den var sådär, men vi hade mest roligt åt varandra då vi härmade dom :p
Sen begav jag mig hemmåt och när Bella kom hem efter jobbet så myste vi och gick sen och la oss.

Idag gick vi upp tidigt för att träna, var där vid åtta och tränade i en timme sen så åkte vi hem och åt gröt och sen ner till stan för att gå där och kolla i affärer med Linus och Tove, vilket jag tyckte var jättekul.
Bella och jag tog samma buss sen, men jag hoppad av vid praktiken. Har varit där tills nu och nu ska jag ta mig något att äta, sen slöa framför tv:n.

Imorgon har jag morgonpasset från 6.45-11.15, sen blir det simma med Malin och efter det ner mot stan för att uträtta lite ärenden, sen hem och fixa käk med Bella.
Kvällen blir nog lugn, hade velat gå ut men har inte pengar till det.

Ja, det var väl allt..




Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till jobbet!: )

2007-02-20 @ 20:46:03
Postat av: Ida

Tack för din dans underbara du! Hoppas det går bra på jobbet. Ses ngn dag? Puss

2007-02-21 @ 09:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback