Veckan

Måndag:

Var på apu:n från 6.45-11.15, gick jättebra. Snabbade mig hem, packade iordning och gick till bussen. Kom hem till mamma vid halv två ungefär, Samuel skrek som en tok när han fick syn på mig : )
Vi lekte lite i snön, och han visade stolt upp sin snögubbe. Gick in och fikade sen käkade jag lite mat, mamma´s mat, härligt god. Vid kvart i tre kom Karin och Peter hem, sen vid kvart över tre så åkte jag, mamma, Samuel och Karin till Torsås. Mamma lämnade oss vid skolan, så gick vi hem till Erik. Han var inte hemma när vi kom, så vi kollade lite på fiskarna och det STORA terrariet, häftigt. Erik kom hem strax efter fyra, då gav han fiskarna mat och tog ut ormarna. Samuel stod där med två stora ögon och med öppen mun, han tog lite på ormen och sa: "Otäck"
Karin gick vid halv fem ungefär och då gick Erik för att inhandla mat till sig själv och lite grejer till terrariet. Jag gjorde gröt till Samuel som han åt med god aptit.
Sen hjälpte jag Erik att plantera växterna i terrariet, blev nog bra till sist. Vid sex körde Erik hem oss, tack.
Vi kollade lite på tv:n och sen gick Samuel och la sig.
Jag var helt slut så för mig blev kvällen tidig. Skönt.

Tisdag:

Samuel kom in till mig runt kvart i sex, kröp ner under täcket och så läste jag "Barnen i Byllerbyn" för honom, vi myste lite och sen gick vi ner. Kollade på barnprogram och sen åt vi frukost. Givetvis skulle Samuel äta det jag skulle äta :p Så söt.
Vi duschade/badade när mamma hade vaknat, det tyckte han var skoj, sen gick vi ut en stund. Åkte pulka och hade väldigt skoj.
När jag skulle åka hem så blev han jätte ledsen, trist.

Väl hemma i Kalmar så åkte jag direkt till Apu:n, började vid halv tre, och slutade vid nio, var helt slut när jag kom hem.
Pratade massa med Bella när jag kom hem och sen gick vi och la oss.

Onsdag:

Sovmorgon!
Bella åkte till stan vid halv tio typ, jag gick ner och handlade och fixade lite. Sen när hon kom hem igen så ät vi frukost och kollade på tv. Myste en stund och sen så lagade vi mat. Gick bort till praktiken och var där till nio. Gick jätte bra och fick träffa enhetschefen på mötet, allt verkar jättebra och jag ska på möte med henne nästa vecka. Så får vi se hur mycket jobb jag får. De vill ha mig där i sommar med, men har ju redan ett jobb. Får se hur jag ska göra. När jag kom hem hade Bella bakat kladdkaka, mummms! Vi åt lite och sen gick vi och la oss.

Torsdag:

Skolan idag på morgonen, fick träffa några i klassen och det är alltid lika skoj. Åkte sen med Malin till stan, vi satt och snackade och tog en fika. Sen körde hon hem mig, jag handlade och nu har jag lagat mat som jag ska ha med mig idag på Apu:n och som Bella kan äta när hon kommer hem sen.
Ska strax gå till Apu:n, kommer hem vid halv tio ungefär och sen blir det till att sova.

Jaha, fick ihop lite iaf, imorgon blir det fest, härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback