Bra dag

Jobbet igår (söndag) gick bra, över förväntan. Linus var inte alls kinkig och han hade sovit hela natten. Bra! Vi var ute och gick en runda på förmiddagen och strax efter tolv kom mamma och hämtade upp oss. Vi åkte hem till mamma, där lekte Samuel och Linus i sandlådan, sen när det började gå över styr så hjälptes jag och John åt att ta in de leriga pojkarna : )
Vi började kolla på Byggare Bob, vilket Linus var jätte intresserad av, har aldrig sett han sitta så still någon gång! Helt otroligt.
Vi lekte även kurragömma, men Linus förstod inte grejen med att gömma sig. Så det fick bli lite Pippi Långstrump, efter det tog vi en fika och sen körde mamma hem oss.
Det fick dagen att gå lite fortare, skönt.
Väl hemma (på jobbet) så läsate vi lite sen var vi ute på en långpromenad, strax efter det kom Linus pappa och hämtade honom.

Gabbe hämtade mig vid sex, tack älskling. Betyder jätte mycket för mig, var verkligen snällt. Skönt att få krama och pussa dig och så. Äntligen!

Väl inne i stan så hämtade vi Marie och Magnus vid tåget, fick skjuts hem och sen snackade vi mest. En lugn kväll med den bästa, helt underbart!

Skola idag då, blandade känslor.
Var jätte trött på morgonen, men kom upp och vi hann med bussen. Möttes av glada miner när man kom till skolan. Hade med mig korten och visade dom för mina vänner, dock var inte Nina i skolan idag och det märktes. (Tar med korten imorgon.) Anna, Malin och jag skrev klart rapporten, riktigt nöjd är jag. Efter det gick Malin och jag ner till stan, skulle fika med Ida och Malin skulle hämta bilen.
Ringde Ida ett antal gånger, inget svar, fick lite smått panik där ett tag och trodde att jag skulle få åka hem utan att få se denna underbara människa och utan att få fika i mig, Illa! Hade sett fram emot det hela dagen.
Till slut får jag ett sms av Ida; Vart är du? Ring mig har dåligt med pengar på moblien.
Självklart ringer jag upp min kära vän, vi bestämmer tid och då får jag reda på att Emmy vill följa med. Givetvis får hon det.
Malin är så snäll att hon stannar och väntar med mig, tack.
Vinkade till "fel personer" några gånger, vilket Malin hade jätte roligt åt :p

Ida och Emmy kom till sist, vi vinkade av Malin och sen bar det av mot Kullzenska (eller hur det stavas), blev en jordgubbspaj med vaniljsås och te för min del, mummans!
Vi hade mycket att prata om, vilket var trevligt. Visade korten och då fick vi oss några härliga skratt, vi lyckas då alltid.
Fick ett sms av Malin, hon hade tappat sina nycklar, knepigt det dära. Skrev att jag skulle höra av mig om jag såg dom någonstans.
När vi fikat klart så gick vi till Stagg, Emmy skulle lämna sin stora väska där. Var även på toa inne på Stagg, fin och trevlig toa, så det blev ett bra första intryck av den skolan, haha!
Vi gick vidare till Friskis, Ida skulle köpa ett terminskort, så vi fixade det. Blev sittans där ett tag, så skönt! :p
Gick sedan till en kiosk så att Emmy kunde köpa lite gifta pinnar, därefter gick vi mot rött och det blev ett hastigt adjö då vi märkte att Ida och Emmy´s buss skulle gå om en kvart och dom var tvugna att hämta Emmy´s väska på Stagg och sen till bussen.
Hejdå, hejdå.

Härliga vänner.

Tog bussen till Berga, där jag möttes av en Babe och en grön mugg och min älsklingschoklad, tack! Du tänker då på allt.
Sa för ett par dagar sen att jag skulle köpa en egen mugg och ha där, så jag kunde dricka te i min egna mugg.
Självklart går Babe och köper en mugg, och en grön dessutom. Du vet vad jag älskar, grönt! Och dig med, såklart! :p

Vi tog en dusch och sen la vi oss i sängen, käkade choklad och snackade. Mys!
Gick sen hem och satte mig här vid datorn. Fick ett par riktigt fina bilder utav Malin från i Tisdag´s, då vi hade tjejdag/kväll.
Sen kom Zocki och vi snackade massa skit, som vanligt : p
Gabbe kom strax efter, vi hamnade i mitt rum och Zocki berättade om hans olika resor, trevligt trevligt. Sen åkte vi till stan, käkade pizza på Italia, gott som fasen.
Kom hem för en halvtimme sen och nu sitter jag här, Gabbe och Zocki sitter i tvrummet och pratar lite.

En helt underbar dag med underbara människor.



Gabriella - Du är unik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback