Det är inte så noga, bara det blir perfekt.

Dagen idag har varit hemsk.

Och idag är hemsk = jobbig.

Gav Nanzy medicin 7.45, därefter skölja slangen och på med maten. Babe ringde och vi pratade en stund, somnade nästan mitt i samtalet. Förlåt.
Lyset kom vid 8.40, strax därefter kom Linus. Han var ledsen, ville bara åka med hem igen. Gråtandes så gick han in på sitt rum, började slänga saker hit och dit. Lyset hjälpte mig med Nanzy när hon skulle duscha, tack! Svettig som ett as så fick jag näsblod mitt upp i alltihopa. Helvete.
Vid 11 var Nanzy i rullen, nyduschad och glad.
Linus var dessto mer jobbig, slängde saker, grät, skrek, bet, rev och var allmänt jobbig.
En sjuhelvetesdag.
Maten stod färdig och klar på bordet vid 12.25, jag hade lyckats göra ännu en ny sorts kycklinggryta. Gott var det. Linus åt dock ingenting, och åkte snabbt in på sitt rum. Sparkade nästan sönder dörren och därmed blev det märken i väggen.
Arg som hon (Lyset) var så stängde hon dörren och satte sig utanför, vi trodde de skulle hjälpa.
Icke.
Han hoppade istället på oss, rev och slet i oss, helt tokig.
Klockan blev 13.20 och Linus började lugna ner sig. Gunilla kom vid 14.30 och Linus påbörjade sin "roliga dag" igen. Jag övergav allt till Lyset och Gunilla, för jag slutade då.

Jag vet vad jag har att vänta mig imorgon.

Erik hämtade mig 14.40, vi gick ner i tvättstugan med tvätten.
Kollade på Örjan
http://packabajs.se/images/stikkans_004.jpg och
Brynolf http://packabajs.se/images/stikkans_005.jpg , vilka är Erik´s nya husdjur, två ormar. Verkligen jätte fina. Skrev inköpslistan och sen åkte han och handlade. Vi påbörjade maten och käkade sen, gott. Kycklingsallad. Var nere och la in tvätten i torktumlaren. Sen duschade jag, härligt. Nu sitter vi här, har precis masserat Erik´s fötter.
Örjan sitter här med oss i soffan.
Mamma ringde nyss, hon hämtar mig och Linus imorgon vid tolv (ska jobba imorgon, 7.30-18.15) så åker vi hem och leker lite med Samuel.

Ska jag till stan imorgon, eller sova kvar här och åka på måndag?

Saknar mina vänner, men några av dom träffar jag på måndag i skolan. Då ska jag visa alla framkallade foton, nice. Får även träffa Ida, fika på stan och massa skit snack.

Gabriella - Du är unik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback