Gör något som skrämmer dig varje dag

Jag dricker lite varm choklad. Det bränner i gommen.


Idag har jag hunnit med en hel del. Tog mig en morgondusch och fixade mig i ordning för att sen kunna möta stan. Var på skeppet vid fem i halv två, lämnade då ifrån mig min vackra klänning. Drog mig senare bort mot Stagg, där jag tänkte att jag skulle överraska Ida med att jag stod och väntade vid henns skåp (som dom flesta vet så håller jag mig gärna ifrån Stagg, men idag var andra gången i hela mitt liv som jag klev in genom den enorma dörren och begav mig upp en våning). När jag stått där i ca tio minuter så hör jag en bekant signal, signalen kom från min kära mobil. Ida ringde, hon var där ute.
Åh, där gick det i rök.
Hon mötte mig därnere och vi skrattade gott åt min lilla överraskning, när det sen kom fram att Ida hade tänkt att överraska mig, genom att stå och vänta på mig vid bussen.
Vilka busar vi är : )

Vi gick mot stan och funderade ut vad vi ville äta, det enda vi kom fram till var att vi skulle ta ut pengar. Beslutet tog jagen stund senare, Grafitti, bakad potatis med skagenröra, gottit!
Vi satt och pratade om allt möjligt, skönt att vara bara vi, var så längesen. Vi bestämde oss för att snart ta tag i att festa i Karlskrona, vilket jag tycker är strålande. Plus att Ida kommer med på sexpartyt, härligt.
När vi gick därifrån så gick vi till systemet, inhadlade sex cider. Drog oss vidare till bokhandeln, Ida skulle hitta en almenacka, inte så lätt. Gick tomhänta däifrån. Gick bort mot Stagg för att möta min syster, överlämnade de jag skulle och sen gick vi bort mot Nautilus. Där satt Malin och väntade på mig, vi vinkade av Ida och gick och bytte om.
Vi hade verkligen mycket att prata om, Tack Malin. Tränade, kanske inte så jätte intensivt, men körde några maskiner, cyklade och rodde. Tog en skön dusch och sen upp till cafe´t, där vi tog snitzel med pommes, gooott!
Tog sällskap till bussen, sen hör jag det där bekanta ljudet igen, min mobil ringer.
Karin flåsar som om hon sprungit fyrtio mil, och visst ställer jag upp. Vänder om, går mot norrgård, möter henne där, hoppar upp på cykeln, åker mot stan och landar på systemet. Inhandlar fem cider, åker därifrån med racefart till Sibylla där Karin lämnar av mig och jag hoppar på bussen.
Ringer min kära mor, vi pratas vid i ca en kvart, härligt.
Kom hem för ca en halvtimme sen, Kim kommer väl om en timme typ.

Varför är det alltid något negativt med det positiva?

Imorgon blir det skola på morgonen, sen apu till halv tre. Träffa Malin och bara umgås. Kolla på Saw III och bara vara. Tack Malin!

Tack Ida för idag, det var verkligen jättekul.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack själv Lina. När jag läser det vi gjorde låter det roligare än vad det kändes då. Tänk att allt vi gör blir roligt på ett eller annat sätt. Ser fram emot nästa träff med dig :) Och vet du vad? Jag fick en almenacka som var perfekt av mamma, hon hade två :D

2007-01-17 @ 20:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback