Helgen


Fredag:

Började med "Att arbeta som personligassistent"-kursen, var väldigt givande. Malin började i vår grupp idag med, vilket jag tycker är väldigt bra! : )
Efter lektionen åkte jag och Malin till potatisboden för att handla lite frukt, två äpplen för att vara exakt. Sen släppte hon av mig hemma för att åka vidare till sin Apu. Trevligt pratstund Malin, även om det bara blev en kortis.

Jag diskade och hade mig hemma, plockade upp lite grejer ur mina lådor och fixade lite i köket. Bella kom hem och vi hade lite mys, nedrans trevligt.
Vid halv två så åkte jag in till stan, gick bort mot Stagg för att träffa Ida. Hon satt där med sin målning, vacker. Hon hade även ett väldigt bra förslag om vad vi skulle äta, Kina, på Thai Silk. Vi gick ner mot stan, bort mot systemet, handlade de vi ville ha, gick runt i lite affärer. Träffade Louise så vi stod och pratade med henne en stund. Köpte kex och sånt på Konsum och sen gick vi bort mot Thai Silk. Vi satt där och njöt av vår goda mat och sen tog vi bussen hem till mig.
Vi drog igång en film, för båda två var relativt sega efter maten, "Djävulen bär prada" fick det bli. En bra film.
Strax innan den var klar så ringer det på dörren, Anna stod där med ett stort leende på läpparna och en flaska vin i största hugg.
Hon åt sin pizza och sen gick vi ner till affären för att handla det sista inför kvällen. Vi gjorde iordning dipparna, skalade morötterna och delade dom. Jag gick runt och tände lite ljus, eller ganska många tror jag det blev : )

Vi tog fram en kortlek och började spelade plump. Satt och pratade och hade de väldigt trevligt under spelets gång, drack vin och cider och njöt av det underbara sällskapet. Lugnt och skönt.
Pratade gamla festminnen och om hur fort tiden har gått sen vi började gymnasiet, mycket trevligt.
Anna vann, Ida kom tvåa och för er som inte kan räkna ut de, jag kom sist. Suck! : P
Vi kollade på "Så ska det låta", vi kollade väldigt mycket på tvillingarna och tror vi alla var överrens om att rätt lag vann, eller?!
Hann se "Let´s dance" med, eller iallafall slutet.
Bella kom hem en liten stund och sen när hon åkte igen så tog hon med sig Ida, som skulle till bussen. Anna och jag satt kvar, pratade om saker som var väldigt längesen vi pratade om, det kändes bra. Bella kom tillbaka och sist och nästan minst så kom Patrik, han tog en cider och sen begav sig Anna och Patrik hem.

Roliga saker som sa´s under kvällen:

Lina: "Jag har en blåsa i munnen.."
Anna: "Har Gabbe det med?"
Lina: "Va? Jag fick den nu.."

Det Anna menade var att om hon har en blåsa så brukar Patrik också ha en.

Anna: "Har du glasögon?"
Ida: "Nej.."
Anna: "Har du körkort?"

Ida och jag börjar asgarva, vilka jäkla frågor! Snacka om att byta samtalsämne, och vad har glasögon med körkort att göra Anna?!




"Han behöver tvätta sin glasögon"

Tror det var Anna som påpekade de om en utav tvillingarna.




"Puttes lag har sex."

Ida: "I skolan när jag blir indelad i grupp, så blir jag alltid indelad i grupp-sex."



Anna försöker förklara för Ida om en kille från Öland.

Anna: "Han är ölänning... Han är rödhårig med."

Jag tittar på Anna och alla börjar skratta.

Anna: "Nej men alltså, jag har inget emot rödhåriga, jag är ju tillsammans med en rödhårig, alltså förlåt, jag menade inte så."

Haha, Ida tog nog inte illa upp.

Roligt hade vi det iallafall. : )

Jag plockade undan och sen gick Bella och jag och la oss.
Somnade snabbt och sov som en stock.

Lördag:

Åt underbart god frukost. Tvättade, eller Bella gjorde i princip allting. Men jag hjälpte till att vika.
Marie och Magnus kom mitt i allt, de vågade knappt ringa på, haha. Dom kom precis när Bella står och skriker.. De trodde säkert vi var värsta ovänner och de, men icke. Hon skulle bara härma mig. De hämtade några filmer och åkte sedan igen.
Var hos Bella´s mormor och morfar och hälsade på, hade köpt en födelsedagsblomma för hon fyllde i torsdags. Fikade och kollade på massa kort, trevligt.
Åkte till Coop och handlade, massa mat och så.
Gjorde iordning i köket, shit vilken plats det finns i alla skåpen nu. Åt lite mackor, vilket vi kom på var väldigt dumt :p
Kollade på film och myste. Åt sedan Tacos på kvällen och kollade på film. Trötta som vi var så gick vi och la oss ganska tidigt.

Söndag:

Idag har vi hunnit med massor. Vi har plockat undan alla julsakerna och plockat lite. Duschade och gjorde oss iordning. Vi var hos Bella´s pappa och hämtade en film som vi sedan kollade på.
Åkte hem till lägenheten, där Bella släppte av mig. Jag plockade bland alla mina saker och fick ner en hel del i lådor osv, sen kom Bella och hjälpte mig. Vi åkte till Mc och handlade mat, för insåg ganska fort att vi inte skulle hinna äta annars. Åkte till lägenheten, åt maten och sen packade vi ner allt i bilen. Körde hem hit och plockade ut allt, tungt och jobbigt men det gick. Bella åkte bort till sin mamma för att fira henns födelsedag, jag orkade inte följa med, ska fixa lite här hemma. Vid sju ska Bella träna, så nu ses vi inte förrän halv tio typ.

Så har min helg varit, och jag är väldigt nöjd med den.



Imorgon börjar en ny Apu:vecka, mina tider är följande.

Måndag: 6.45-11.15
Tisdag: 14.30-21.00
Onsdag:14.30-21.00
Torsdag:14.30-21.00
Fredag:14.30-21.00

Imorgon ska jag träffa Malin, vi ska bowla, äntligen. Efter det åker jag hem till Torsås för att umgås med min Samuel, sen sover jag där till tisdagen.
Under veckan så blir det till att fixa i lägenheten på förmiddagarna och vara på Apu:n på eftermiddagarna, blir en tuff vecka eftersom jag ska jobba i helgen med.

Lördag: 13.15-20.30
Söndag: 07.30-18.15

Japp, så är det. Skriver kanske en liten blogg till senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var 20 ljus Lina. Sååå romantiskt ;) Tack för en bra kväll!

2007-01-28 @ 20:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback