Malin och jag

Påbörjade en ny kurs igår, "Att arbeta som personligassistent", den verkar super bra och läraren är perfekt. Känns skönt att få lite press på sig, annars blir det lätt att man ligger på latsidan. Pratade mest om planeringen och lite sånt, sen gick vi och lånade böckerna som vi ska ha i den kursen. Sen slutade vi typ vid kvart över nio så Anna och jag satte oss i sofforna, riktigt skönt att få träffa dig Anna. Snackade lite skit och sen var Anna tvungen att gå, men jag satt kvar och pratade med några andra i klassen. Strax efter tio begav jag mig mot bussen, och infann mig på Havsörnen en kvart innan jag skulle börja.

Vi gick och handlade och det tog ett tag, hade mycket att handla och det var tungt att bära, men det gick! Väl hemma (på Havsörnen) så var det ett väldigt pysslande innan vi fick in all mat i frys och kyl. Läste sedan tidningen och sen satte vi oss ner för att prata, fick förfrågan om jag ville sommarjobba där, tackade givetvis inte nej. Visst jag har redan ett 95% jobb i sommar, men kan ju klämma in ett par timmar lite här och var. Så jag bad att få återkomma efter helgen. Så i helgen ska jag jobba i Torsås och då ställa dom lite mot väggen, se vart jag kan få mest jobb och har bäst lön, det väljer jag.

Gick hem till lägenheten och bytte om, satte mig vid datorn en stund och sen plingade Malin, så jag gick ner till parkeringen och där stod hon, och skrollan : )
Vi brummade ner mot stan, gick till apoteket för att inhandla huvudvärkstabletter, som smälter i munnen. Gick typ fem minuter på stan när vi kom på att ingen av oss var speciellt sugna på det, drog vidare till Maxi för att handla och sen köpte vi mat, testade den nya, eller för mig är den ny, El Maco, redigt god!
Åkte hem till Anna, (tack för lånet av lägenheten) drog igång filmen, Saw III, gång på gång på gång så krånglade det, men givetvis så fick Malin till det till slut. DUKTIGT!
Jag hade redan sett början, men nee, fy, äckligt är det enda jag kan säga. Var aldrig så jag skrek eller så, men ja, grisigt, haha, gris. Malin! *blink blink* Haha.
Hoppas att det kommer en fyra, men det borde de göra.

Efter filmen så satt vi och snackade, alltid lika skoj. Vi kom in på lite minnen från turkiet.. haha.

Lina: "Malin, de måste ju vara svårt för dom att få bra betyg i svenska om dom skriver som dom pratar."
Malin: "Va? Vadå svenska? Dom har väl inte svenska i Norge?!"

Några barn pratade lite, själv trodde jag att det hade en annan dialekt, men det visade sig att de kom från Norge. Smart Lina, smart! :)

Edward: "Är det ni som är så duktiga på att simma?"
Jag och Malin tittar på varandra.
Lina: "Va? Vi? Nej det tror jag inte."
Edward: "Jo men ni simmar skit bra ju, varje morgon."
Malin: "Det är nog inte oss du menar."
Edward: "Jo, ni simmar skit fort och under vattnet och allting."
Malin och jag tittar på varandra.
Malin och Lina: "Jaha, jo men det är vi som simmar."

Haha, lilla Eddie!

Malin var snäll och körde mig hem, eller ja till Bella. Då satt vi och snackade lite om filmen och klantig som jag är så kläckte jag ur mig fel sak. Malin höll på att skratta ihjäl sig.. haha.

Lina: "Asså dom som gör dom här filmerna måste ju typ vara psykopater. Annars skulle man ju inte komma på sånna här saker. Jo men så är det! Eller tar dom hjälp av psykopater. Så måste det vara asså!"

Äsch, man får bjuda lite på sig själv, eller vad säger du Malin?! : )





Hade mys hemma hos Bella, underbart.

Vaknade strax innan tio idag, duschade och gjorde mig iordning och sen gick jag hem till lägenheten. Ska fixa något att äta och sen blir det Havsörnen för hela slanten. Sen hem ikväll och mysa, sen till Torsås imorgon för att jobba.

Ja..

Saknar dig Nina, nu är det bara dig jag inte träffat. SAKNA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback