Skit

I fredags så hämtade Bella upp mig vid jobbet, var riktigt skönt att få hoppa in i en varm bil, jag var så väldans kall. Vi åkte hem till Bella och åt godis, pratade och sen myste vi, härligt.
Vid halv tolv körde hon hem mig till lägenheten, jag skulle sova hemma eftersom jag skulle upp på morgonen och ta bussen till Torsås.
Ändrade planer.
Allt bara vände sig i magen, jag packade ihop min väska, skrev till Bella och frågade om hon inte kunde hämta mig så att jag fick sova hos henne. Den ängeln som hon väl är så hämtade hon mig tio minuter senare.
Tack för att du finns där för mig och tröstar mig när jag är ledsen. Din kramar värmer som mest.

Vi låg och pratade länge och väl och somnade sedan, vi sov hela natten, det var väldigt skönt. Bella åkte iväg på någon utbildning och jag käkade frukost, och plockade ihop mina saker som jag skulle ha med till jobbet. Åkte in till stan så jag var inne tjugo i tolv, min buss till Torsås skulle gå vid tolv så det passade perfekt. Jag skulle precis hinna ta ut pengar och det innan hade jag tänkt. Väl inne i stan så hade dom ingen uttagningsautomat på Pressbyrån (som jag trodde), så fick bege mig neråt mot Baronen, där automaten givetvis var "ur funktion". Lite stressad gick jag med snabba steg upp mot stan, tänkte "utanför Lindex borde jag ju kunna ta ut pengar", men nejda, där kunde man bara ta ut 500-lappar. Suck! Räddaren blev automaten mittemot Stadium.
Kom precis i tid till bussen, härligt. För då slapp jag stå där och vänta.
När jag kommit mig tillrätta i bussen så började de snöa?! Visst att det är mysigt och så, men lite sent kanske.

När jag kom till Torsås så gick jag upp till sporthallen, där halva min familj var, pratade med mamma, vilket jag kände att jag verkligen behövde. Sen körde hon mig till jobbet. Kom en timme och tjugo minuter för tidigt, men hade inget och göra och skulle ändå prata med dom om sommaren och så.

Så jag började jobba tidigare, Nanzy var pigg och glad men Linus var värre. Samma visa som förra helgen, så nu är jag blåslagen och har ett bitmärke på handen och massa rivsår. Men känns som jag får räkna med det nu. K A O S ! ! !
Slutade vid halv nio och då kom min kära bror och hämtade mig, körde hem mig. Hemma var det bara mamma, Peter och Samuel, men Samuel hade givetvis redan gått och lagt sig. Kvällen tillbringade vi framför Tv:n och njöt av Sing a long och varandras sällskap. Mamma är absolut den bästa.
Tack!

Gick och la mig relativt tidigt, men somnade ganska sent. John kom hem vid typ halv tolv och höll på att skrämma ihjäl mig. Så vi låg och pratade lite. Pratade även med Bella : )

Var uppe med tuppen och käkade frukost, klädde om och så körde mamma mig till jobbet. Var där redan 7.15, Linus var då vaken. Dagen blev lugn, med lite promenad och mycket musik och sagostunder. Vid tre blev Linus hämtad av sin mamma, och jag gick över till den andra lägenheten och tog över. Fixade med min T3:a och Annika kom vid halv fem, vi gick ut för att prata om allt som hänt, hon förstod mig.
Av en slump så tittade jag till på klockan och insåg att om en kvart går min buss. Sa Hejdå till allihop och började min promenad mot bussen.
Somnade ganska så fort i bussen, vaknade till vid Ljungbyholm (som vanligt) och sen vaknade jag av ett ryck i Kalmar.
Där var Matilda och Bella och väntade på mig, vi körde hem och lämnade min väska, körde hem Matilda och sen bort till Marie och Magnus. Vi busade lite med Fanny och pratade lite om hur vi tänkt och så. Det verkar bra.

Bella och jag skulle gå hem, i snöyran. Härligt.
Frös som fasen, men lik förbannat så la vi oss ner och gjorde snöänglar. Bella skulle hjälpa mig upp, men istället så lägger hon sig PÅ mig, snön kom då mer och mer in i byxorna och jag kände hur blöt jag var på ryggen. Men sååå mysigt.
Strax innan vi var hemma så rullade vi ner för en liten backe, härlig människa.


Hemma var det bara att slänga av sig alla kläderna, hänga upp dom på tork, kokade ägg och te och hade det mysigt. Satt och planerade lite och så, sen la vi oss.
Somnade fort och har sovit hela natten, underbart.




När de säger att jag ska gå och lägga mig så lämnar jag en lapp om att jag har rymt på mitt skrivbord. Mamma hittar mig sovande i garderoben. Hon ger mig en kudde.


Gick upp 5.30 idag, klädde på mig och gick ut i snövädret, halt som fasiken var det. Var på praktiken en kvart innan jag skulle börja, läste tidningen och sen började jobbet. Vi tog upp Casper, duschade honom, på med kläder och sen upp i rullen.
Upp med Leif, byta på och tvätta, raka och sen mata. Nu går allt som en dans, börjar komma in i det mer och mer, känns skönt.
Fick sluta redan kvart i elva, en halvtimme för tidigt, skönt. Var helt slut när jag kom hem.

Idag ska jag städa, plocka i garderoben och sen träna.
Imorgon börjar jag vid halv tre och slutar vid nio, men ska till lägenheten innan och prata med Malin och börja packa.
På onsdag börjar jag tidigt igen och sen ska jag nog träna då med. Torsdag börjar jag sent. Fredag är jag ledig.

Som det ser ut nu så vet jag inte alls vad som händer i helgen, känner verkligen inte alls för utgång, efter allt som hänt. Förlåt tjejer!
Blir bättre en annan gång.
Myskväll ligger på min lista tror jag, för dom som vill vara med.

Mamma kommer även på fredag för att hjälpa mig att flytta. Tack.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill ha mys med dig. Prata lite och så. Du kan höra av mig till dig om du vill ses nu mitt i veckan! Tycker om dig vännen.

2007-01-22 @ 14:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback