Unnderbart

Igår fick jag reda på det, faan!
Kommer sakna ihjäl mig men faan, är "bara" tre månader. Va rädd om dig!

Åkte in till stan runt tio tiden igår, mötte upp JensIntersport, hjälpte h9onom att hitta skidbyxor och lite så. Men eftersom de inte fanns i hans storlek så vandrade vi vidare till Maxi och gick till Intersport där, han hittade även väska, handskar och snowboardväska.
Jag tog bussen till två bröders, gick upp och pratade lite med Malin, la ut soffan på blocket och sen gick jag till Havsörnen.
Hade hand om två stycken idag, och när jag kom in i den personal-lägenheten vid fem så möttes jag av Kerstin, hon förklarade att vi skulle städa hos en av brukarna och jag gick med på det men gick först på toa. När jag var klar så sa hon att vi skulle vänta en stund för att hon väntade på någon.
Min första tanke var då "det är väl hennes man som ska hämta/komma med något", så jag ställde mig vid bordet för att läsa en tidning. Tyst som det var så hörde jag en stund senare hur hon står och viskar med någon vid dörren, jag tänkte inte mer på det och läste vidare. Någon sa: Hej.
Jag vänder mig om och där står hon, Bella, jag blir helt chockad och det första jag får fram är: "Hur hittade du hit?" Sen ser jag verkligen att det är hon, där står hon med en påse och något som liknar en blombuket.
Jag ger henne en bamsekram och säger något som jag inte själv minns, hon ler och jag får en härlig puss.
Jag öppnar det som liknar en blombukett, helt underbart fin, i påsen är det ett glas med mitt älsklingsgodis. TACK!
Helt underbart, men fasen så överraskad jag blev.
Vi fick en stund på oss, att pussas och så sen var jag tvungen att återgå till jobbet.
Det gjorde att hela min kväll gick jag runt med ett stort leende på läpparna.
Fick skjuts av Kerstin hem och där möttes jag av en överraskning till, underbart!

Idag gick jag hemifrån vid tjugo över sex. Var super bra på Havsörnen, slutade vid elva och gick hemåt. La mig för att vila och sen fixade jag till mig lite, gick till bussen och åkte bort till Stagg. Där mötte jag Ida, och en ursnygg målning. Konstnären Ida, en dold talang, helt klart!
Vi gick till Kullzenska, tog kladdkaka och varm choklad, med grädde, mums! Kikade i lite affärer och vinkade sedan av varandra vid bussen. Då gick jag bort till Sibylla för att prata med Zocki och Nicko, så söta. De blir alltid lika glada när jag kommer : )
Satt där i två timmar, sen tog jag bussen hem. Är nu hemma och ska göra mig iordning för att sen åka till Falkenberg och hälsa på Bella.

Imorgon har jag skola på morgonen och sen kommer Ulla till Havsörnen. På fredag blir det mys med de som vill och sen är det helg.




23/1 två månader, underbara människa. Tack!
146580-18

Gabriella, du är den bästa!

Kommentarer
Postat av: Babe

Jag Älskar Dig

2007-01-25 @ 19:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback