Kaos

Igår var jag ledig, vilket betydde SOVMORGON, fy fan så skönt. Att få sova så länge man vill utan att det är en klocka som ringer, så underbart!
På förmiddagen bara slöade jag framför datorn, sen fixade jag lite mat till mig för att sedan duscha och göra mig iordning för dagen. Malin hörde av sig om att vi kunde ses en timme tidigare, jippie. Eftersom jag ändå inte hade något vettigt att göra så blev jag gladare än gladast!

Som vanligt så blev jag lite stressad där mot slutet men jag hann med bussen som det var tänkt. Även att regnet bara öste ner när jag stod där och väntade på bussen så hade jag på mig skjorts och tygskor. (Men vafan, det var ju superfint precis innan jag gick ut!!) Men jag blev inte så blöt som jag trodde att jag skulle bli.
Väl inne i stan gick jag för att ta ut pengar och då hade regnet avtagit lite, massa folk på stan = massa turister = folk som inte vet vart dom ska = kaos. Ingen bra blandning alls för mig men jag klarade det, Malin höll på att skrämma skiten ur mig, men jag överlevde det med.

Vi gick upp till ateljé wallander men insåg snabbt är där ville vi inte stå i värmen och trängas med massa folk så vi bestämde oss snabbt för att gå och äta istället.
Vart man ska äta brukar alltid vara ett problem, men när man är två tjejer som heter Lina och Malin och inte har ätit på Kina sen de var i Karlskrona för ett par veckor sen så var beslutet inte alls svårt. Thai Silk, underbart och bäst!

När vi kom dit var det mycket folk, men ju längre vi satt kvar dessto mindre blev det, härligt och väldigt väldigt gott.
Efter vi ätit gick vi och kollade lite i affärer och sen åkte vi vidare till Maxi, där Malin inhandlade presenter till Elin och sen besökte vi Coop och Systembolaget. När vi hade hittat det vi skulle ha så åkte vi hem till mig för att hämta kläder och sen åkte vi hem till Smedby.
Väl där hemma började vi dricka och spelade kort. Malin öppnade sina presenter och efter ett tag kom vi igång. Riktigt trevligt.
Vi tog tio i elva bussen in till stan för att sen ta ut pengar och kissa innan vi gick bort till Vallen.
Där träffade vi Matilda och gänget, sen drog vi oss vidare till Elin mfl. Ida och Jörgen kom sen så då blev det dans, vi var nog lätt hetast på dansgolvet! :)
Malin och jag köpte oss varsin drink och sen dansade vi gärnet.
Träffade en hel del folk och musiken var ljuvlig.

Hemma somnade jag som en stor fet sten och sov till nu, 10.34. :)
Ska fixa mig lite att äta för att sen gå bort till jobbet.

Malin är den bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback