Malin och Lina

Provet i "att arbeta som personlig assistent" - kursen har vi inte fått tillbaka än, men vi vet iallafall vilka som fick ig på det. SJUKT!

Torsdagen spenderade jag med Malin, vi åkte ut till en liten stuga vid hamnen och åt mycket god frukost, pratade om minnen och om hur vi ska göra i sommar. Känns bra att vi börjat ta upp det nu, så det inte kommer veckan innan liksom.
Vi åkte in mot stan gick och kollade lite i affärer och Malin köpte lite kläder, en jättefin klänning. Åkte bort till IKEA och gick där och fulade oss, vilket var riktigt skoj. Under hela dagen hade vi pratat om att vi ville göra någon impuls grej, så det fick bli att kolla lediga lägenheter. Vi parkerade bilen, åkte upp med hissen, pratade med kvinnan, åkte ner och skulle hoppa in i bilen för att åka iväg.
- " Lina, jag hittar inte nyckeln, sitter den i?"
AS GARV!
Förlåt Malin, men faan så kul det var, jag kunde inte sluta skratta. Det hela slutade med att vi fick skriva en lapp och sätta på rutan om att vi låst in nyckeln i bilen. Reservnyckeln hade Anna och hon slutade inte jobba förran 16.00 och nu var klockan ca 13.30. Jaha, skrattandes gick vi där ifrån vidare till Zorbas för att äta mat, gyros med pasta blev det, väldans gott!
När nyckeln väl återfunnits så åkte vi till skokällaren för att hitta ett par skor till Malin, vi misslyckades och åkte sen vidare till Jysk för att glo lite. Sen körde Malin hem mig. Tack för en underbar dag!
När jag kom hem så pratade Bella och jag om allt, det kändes bra. Sen käkade vi och tog det lugnt.

Efter skolan på fredagen så tränade Malin och jag, solade sen efter träningen vilket var riktigt skönt. Sen hämtade Bella mig och vi åkte in och gick lite på stan, åkte sen hem och åt frukost. Var och handlade på Coop och sen myste vi hela kvällen. Åt massa god mat och kollade på "Så ska det låta".

Lördagen var vi på systemet och handlade lite, sen var vi en runda på IKEA och kollade och hittade en present till Ingela. Kollade på "Blood diamond", en sevärd film. Sen lagade vi mat och strax efter sju kom Malin.
Vi spelade plump och jag förlorade, som vanligt : ) Men någon måste ju ta på sig det med. Sjöng, körde charader och hade riktigt skoj. Tog lite kort som inom kort kommer upp på bilddagboken.
Träffade en del som jag kände och vår vän Anna var där och dansade loss med mig, Malin, Hanna och Nina : )
Fick skjuts hem till Smedby av Bella och Matilda, tack.

- " Tina´s dotter!"
- " Vad gör en vacker tjej som du här?"
- " Ja, samma sak som du. Har kul."
- " Men du som är så söt borde vara här inne istället."
- " Haha, nej du. Du får följa med om det är så."

Var trött som ett as när jag kom hem, men skrattade lika mycket åt Malin för det. haha. Du är för go. Tack för en underbar kväll.

Synd att både Ida och Emmy var sjuka, krya på er.

Idag är det söndag och Malin, jag och Mitzi har varit ute i det fina och varma vårvädret, riktig härligt.
Imorgon börjar skolan för första dagen på sju veckor, känns himla lustigt men samtidigt skönt. Få in sina rutiner och kunna träna de rätta tiderna.

" Varje utgång är en ingång till något annat. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback