Ibland är du bara så rolig.

Min fotsvett luktar illa, men åh, vet du någon fotsvett som luktar hallon, eller?!

Jag älskar mitt jobb, så är det bara. Jag trivs som fisken i vattnet och jag blir alltid lika glad när jag kommer dit.
Ni ger mig styrka och glädje, att något så litet för mig kan bli så stort för dig, det är helt otroligt. Ni blir glada för minsta lilla sak och uppskattar allt. Vilket underbart liv.
Igår var min första dag på mitt nya schema, nu har jag fyra andra arbetskamrater och jag trivs jätte bra med dom. De första jag fick höra idag var " Vi är så glada att du var den som fick detta vikariatet, du är verkligen rätt person för oss." Jag är stolt, stolt över att jag har fixat detta. Utan någon större hjälp av någon annan. Det här är mitt liv och jag älskar det.

---

Men jag måste börja tänka längre, jag har inte längre något att backa tillbaka till. Jo, jag har en tre årig gymnasieutbildning som jag inte blev någonting på, inte ens en jäkla barnskötare. Jag har livserfarenhet och arbetserfarenhet inom både det ena och det andra. Men det hjälper inte mig.
Jag vill plugga till undersköterska, men det får vänta till nästa höst.
Jag vill göra någonting.

Min tanke är att resa.

Får jag inte ett längre vikariat så är det ett tecken, ett tecken på att jag ska åka. Jag var inne igår på ams, och det finns sjukt mycket jobb som Aupair i Irland. Jag hittade flera stycken som skulle passa mig perfekt. De flesta ligger på 6 månader sen finns de de som är både 1 år och längre.
Skulle vara otroligt skönt att komma bort, se något nytt, bara för ett år eller så.
Men sen har vi Malin och min resa, eller det är ju två ställen vi ska åka till.
Först och främst ska vi åka på semester i två veckor, när det blir det vet vi inte riktigt ännu. Men förmodligen i november.
Sen blir det Australien eller Nya Zeeland till våren, visserligen bara tre månader men det kommer bli kanon. Jag ser fram emot det sååå mycket. Och vet att det kommer utveckla mig, på många sätt.

---

Ibland är du bara så rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback