Alla hjärtans dag


Det här är en dag för alla människor, alla hjärtans dag. Och visst har väl alla människor ett hjärta, även om det är olika. Alla har vi ett hjärta som behöver tas om hand och idag blir vi påminda om det.
Alla hjärtans dag kan kännas överskattat, men hallå? Alla har vi någon som vi saknar/älskar/tycker om/längtar efter. Självklart så ska vi visa vår uppskattning alla dagar och inte bra idag, men idag är världens chans. Vi vill inte bli tagna för givet och samtidigt så tycker jag att alla orsaker för att ta hand om varandra, ge varandra extra kärlek - är väldigt bra orsaker. Man glömmer lätt bort sånt i vardagen så för mig finns denna dagen för att göra mig påmind om vad jag har. Jag vill inte tappa bort det som jag har tillsammans med mina vänner, min familj och min flickvän, för det vi har tillsammans är unikt. Jag vill att vi kommer ihåg att det vi har är magiskt och speciellt.

Så till alla där ute, man behöver inte ha en partner för att kunna ha en bra alla hjärtans dag och man behöver heller inte gräva ner sig i sina sorger och tycka synd om sig själv. Det funkar alldeles utmärkt att vara med någon man tycker om, eller helt enkelt unna sig något själv - så som jag ska göra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback