Bara för att...


Bara för att du bor hemma så är du inte ett barn - det finns dom som bor hemma tills deras föräldrar flyttar till ålderdomshemmet.
Bara för att du har körkort är du inte vuxen.
Bara för att du inte har något jobb så är du inte ett barn - det finns dom som hellre gör andra saker.
Bara för att du har ett lån är du inte vuxen.
Bara för att du inte har ett fritidshus så är du ett barn - hur många äldre har fritidshus nu för tiden?
Bara för att du är sambo så är du inte vuxen.
Bara för att du inte har husdjur så är du ett barn - det finns faktiskt dom som är allergiska.
Bara för att du har barn så är du inte vuxen - det finns de som är barn som har barn.
Bara för att du inte har dagstidning så är du inte et barn - det finns dom som läser tidningen ändå.
Bara för att du hellre åker på partyresa till Ibiza än golfresa till skottland så är du inget barn - man väljer själv vad man vill lägga pengarna på.

Det är svårt dethär, när är man vuxen och när är man ett barn? Skillnaden är hårfin enligt mig. Det är lite upp till var och en, och bara för att jag känner mig vuxen idag behöver jag absolut inte känna så imorgon. Och även om jag känner så imorgon och flera andra dagar så kanske det inte är någon annan som uppfattar mig som vuxen.
Vill man vara vuxen eller vill man vara ett barn? Det är olika från dag till dag, från situation till situation, allt beror på någonting.

Jag ser mig själv som Lina, då vissa runt om mig ser mig som vuxen och andra som ett barn. Jag är nöjd för det, absolut.


Här händer det grejer. I onsdags var vi och kollade på en lägenhet, vi får den om vi vill ha den. Igår var vi på banken och fixade och donade. Idag har vi fått nys om en annan lägenhet, närmare centrum. Snart är det dags för intervjun och jag är såå nervös.

Kommentarer
Postat av: IDA

intervjun kommer gå kanonbra det är jag säker på :) ska ni kolla den andra lägenheten eller? hoppas ni hittar en ni trivs med bara :)

2008-02-08 @ 12:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback