Helt sjukt ...

Helt sjukt att innebandy kan göra mig så glad.

En del har hänt sen sist, har varit många dystra stunder men dessto fler glada! Förra helgen spenderade jag i Skåne med familjen Gottfridsson. Vi tog våra väskor och åkte på lördagmorgon vid halv tio tiden. Väl framme i Kivik så gick vi på Äppelmarknad, Sebastian och jag beslöt oss för att gå själva då det är jobbigt att hålla reda på alla när det är så mycket folkl. Vi hittade lite korv, ost och en snygg mössa till mig :) Efter ett par timmar på marknaden så begav vi oss till villan vi skulle hyra - såå stort och vackert!!! Vi packade upp och började fixa med maten, blev super gott och efter maten satt vi och pratade, underbart. Sebastian hade huvudvärk och gick och la sig ett par timmar så medan han sov så spelade vi andra rita och gissa - riktigt roligt - Louise vann. Vid elva tiden hade Sebastian vaknat till liv så då satt vi och Oskar där nere och lyssnade på musik medan dom andra sov. Blev ganska sent och sent om sider så somnade vi. På söndagmorgonen åt vi frukost som jag vanligtvis inte gör annars och detta var inte vilken frukost som helst utan liknade mest en hotellfrukost. SUPERGOTT! Vi städade sen och gjorde oss i ordning för att sen åka bort till Biltema där killarna ville glo. Så vi tjejer gick bort till Intersport och Hemtex och kollade lite. En underbar helg med fantastiska människor. På vägen hem stannade vi till i Norje hos Marcus för att kolla på Formell 1 starten, jag blev dock besviken då det inte var färgade däck som Marcus lovat. Hemma i Torsås åkte Sebastian och jag för att handla sen åt vi lax och potatis. 

I måndags gick jag upp halv sex med Sebastian. Vi åt äggfrukost och sen lämnade han av mig hemma hos mamma och körde sen vidare in till Kalmar för att jobba. Vid halv tolv tiden åkte mamma, jag och Samuel upp till Torsås för att hämta sorgbinderiet som vi beställt. Mycket vackert (bilder kommer på bilddagboken), blev tårögd bara av att se det. Sen var det bara hem för att kolla så allt var nerpackat och sen åkte vi in till Kalmar för att hämta upp Karin. Sen vidare mot Västerås. Tog lång tid men det gick bra, lämnade av Karin i Sura och vid halv åtta tiden var vi andra hemma hos pappa. Där blev de mat och sen läggdags. Klockan ringde 05.00 på tisdagen och då var det bara upp och duscha, hämtade Karin vid tjugo över sex och sen vidare till Stockholm.
Efter långa bilköer och lite felkörning så kom vi dit vi skulle, ca en timme tidiga var vi vilket var bra.
Begravningen var så oerhört vacker och det var väldigt jobbigt men det är något jag aldrig kommer glömma. Vid fikat efter begravningen så släppte allt, det var skönt och prata med alla och framför allt att träffa alla. Sen åkte vi hem till kusinerna och efter det vidare hem till Farmor, där vi hade sjukt kul. Var längesen jag skrattade så mycket!
Vid sju tiden var vi hemma hos pappa igen och där blev det mat och sen film, kvällen spenderade jag och John med pappa - det var skönt.
Onsdagen gick mest åt att åka bil, vi åkte från Västerås vid tolv och var hemma i Kalmar vid sju, då hämtade jag lite kläder för att sen åka till Söderåkra. Väl hemma så åkte vi till Torsås för att kolla när John skulle spela innebandy.Sen var Josefine snäll nog att köra mig till stan, TAAACK!
Torsdagen spenderade jag med min kära vän Malin på stan, sen kom Karin som fyllde år så då blev det till att köpa present till henne och efter ett tag kom även Sebastian in och vi kollade lite affärer och köpte innebandyklubba och skor till mig :) Sen gick Malin och jag på bio, Patrik 1,5 - sevärd - dock ingen biofilm.
I fredags jobbade jag och sen hämtade Ida och Jörgen mig, vi åkte hem till dom och Ida gjorde supergod pizza och sen kom även Emmy och Coffe så vi spelade lite Wii.
Igår kollade vi på innebandy i Färjestaden och där la vi många timmar. Där flög den dagen iväg.
Idag har vi varit på kalas för Karin och efter det blev det innebandy, John spelade och därefter spelade mitt kommande lag. Dom var riktigt duktiga!

Så imorgon ska jag träna!

tjipptjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback