Svamp o de då va

Det börjar bli kallt o grått, nästintill mörkt hela dagarna - tråkigt med regn. Men det är väl bra till något antar jag.
Nu en ny vecka, igen, och i helgen har jag hunnit med en hel del. Träffat en så liten och otroligt söt bebis vid namn Lissie. Ida, jag och Jörgen tog oss till Ekarydsbacke och käkade tacos o annat gott, kollade en film och hade de mysigt. Lördagen bestod av en härligt lååång sovmorgon och tvtittande med mina kära vänner, sen kalas för hela slanten. Firade vår inte så lilla Samuel som på söndag blir 4 år, tiden går fort. Sen åkte jag med kusinerna in till stan och tog mig senare på kvällen en promenad i regnet, härligt! Söndagen blev slapp och vi tog oss hem till Torsås, vilket var väldigt trevligt då jag inte varit där på nästan två veckor. Blev en lång promenad med Sanna och Karin, välbehövligt och skönt. Efter det tog killarna tag i grillen och det blev mat, gott. Kvällen avslutades på topp med en film.
Igår kom Wilma efter dagis och vi lekte med henne, hon är så otroligt söt. Sen begav vi oss ut i skogen för att se om det fanns någon svamp, och OM det fanns, en hel sjö med svamp. Har aldrig sett så mycket svamp i hela mitt liv. Hujedamej! Toppen toppen, riktigt skoj när man hittar något och extra kul när man hittar så mycket att man tillslut inte orkar plocka mer. Svampmacka och mys framför tvn, ett bra slut på ledigheten.
Nu är jag åter tillbaka i jobbet och veckan ser ut att bli lång. Men jag har mina ljusglimtar som lyser upp allt, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback