Tjopp tjopp


Idag är det måndag, alltså en ny vecka.
Helgen som har passerat var en jobbhelg och inte vilken jobbhelg som helst utan en 40 timmars jobbhelg från fredag till måndag. Det gör nästan ont i kroppen bara man läser det, men nej, det har varit en underbar helg. Fredagen började med en skön och välbehövlig sovmorgon och sen en runda in till IKEA, sen tog vi oss en bit mat och vid kvart över två körde Sebastian mig till jobbet. En skön fredagkväll med god mat och mys framför tvn innan det var dags för de boende att lägga sig. När jag släckt ljuset runt tolv tiden så somnade jag ganska så omgående, blev dock väckt både en och två gånger av telefonen min.
Gör inte sådär, blir ju orolig!! Glad att du ringde iaf. Efter en timmes pratande sa vi godnatt och la på.
När klockan ringde vid halv sex var jag ovanligt pigg så jag studdsade upp och gjorde mig iordning. Dagen flöt på bra och vi var ute en promenad i det sköna vädret, sen var det dags för lunch och efter det vila.
Efter jobbet kom mamma och hämtade mig och vi styrde vidare mot sporthallen där det var innebandy.
Såå otroligt roligt att vara där och kolla, det är min grej, helt klart. När det var några minuter kvar i andra perioden hörde Sebastian av sig så vi möttes upp och gick in och kollade på sista perioden tillsammans med mamma.
Karin gjorde bra ifrån sig, vilket även resten av torsåstjejerna gjorde, även dom som spelade i motståndarlaget. Vi vann iaf, CL lyckades få 3 mål men Färjestaden fick in 4.
Känns lite konstigt att numera vara en Färjestadare med vit tröja, men jag vänjer mig nog. Efter matchen åkte Sebastian och jag bort för att äta Sushi :D vidare hemåt för att greja lite i lägenheten och sen blev det en lugn kväll och jag somnade relativt tidigt.
Upp tidigt på söndagen för att återigen gå till jobbet, dagen spenderade jag med en utav de boende på stan. Vi inhandlade skärp, byxor och lite annat smått och gott. Jag hittade även ett par skor till mig själv :) ska inte köpa mer skor egentligen för de senaste tre månaderna har jag köpt 7 par skor :p Men dom var ju såå fina, plus att det var min present från jobbet. TACK!
Efter besöket i stan så fick vi besök på jobbet, mycket trevligt. Sen framåt kvart i fem var det bara att traska hem, väl hemma bokade jag tvättstugan och tog mig en lång dusch. Pluggade lite men sen blev jag för trött så somnade nästan med böckerna på näsan, så slutade illa kvickt och sov en stund. När jag piggnat till gick jag bort till Pizzerian och köpte hem en Hawaii, gott!
Vid tio kom Sebastian hem och då hade vi mys och sen låg vi och pratade länge och väl, somnade sent så idag när klockan ringde ville jag verkligen inte gå upp.
När jag kom till jobbet sa en av de boende, "Lina, igen." Och ja, det kändes typ så, är jag här igen - kändes typ som jag bott på jobbet hela helgen - men det är ju inte långt ifrån.
Morgonen rusade iväg och rätt som det var så var allt klart, riktigt skönt att gå hem sen och känna att man har en 40 timmars helg bakom sig. Hemma tog jag tag i tvätten och sprang ner, till min besvikelse insåg jag att tvättmedlet var slut så det var bara att springa bort till affären för att köpa nytt. När tvätten var i full gång så började Sebastian och jag att sätta upp panelskivor i köket - faan va fint det blev. Är inte riktigt klara men på god väg. Sen tog vi oss en paus och åkte in till stan för att äta, det blev lunchbuffé på Ming Palace. Sen vidare hem för att fixa det sista med tvätten och sen somnade jag en stund.
Rätt var det var så blev det mörkt ute och våra magar kurrade av hunger så ner igen på stan för att äta sushi :) det är såååå gott! Vidare till Maxi och sen hem där jag somnade ganska omgående medans Sebastian kollade datorn. Blev väckt av att han sa hejdå innan han skulle till jobbet.
Så nu har jag piggnat till och surfar lite, EN BRA DAG!

Tjopptjopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback