Tjoffsan

Jag har inte direkt varit någon flitig bloggskrivare det senaste halvåret, men jag har inte heller varit särskilt flitig på att lägga upp bilder på min bilddagbok - http://efterfest.bilddagboken.se Men jag har helt enkelt inte haft tid och nu ligger min adapter till mobilen nerpackad i någon av alla dessa lådor i förrådet. Plus att jag har tappat detta med skrivandet lite, men jag ska försöka få igång det. Blir lite lättare när man har dator och tid för sig själv, jag sitter helst inte vid datorn när någon är här, punkt slut.

Enda sen jag flyttade hemifrån har jag sagt att jag absolut inte ska flytta hem igen, men ibland saknar jag det. Hör och häpna men jag saknar att bli väckt på morgonen av en galning till lillebror, jag saknar tjatet på att man alltid skulle hjälpa till, jag saknar det. Men mest av allt saknar jag min mamma och mina syskon - det finns inget bättre. Och att komma "hem" är helt fantastiskt, i Torsås är allt så lugnt och stilla - jag gillar det!
Inte för att det händer speciellt mycket här i Kalmar, men här är man som Sanna sa: "en i mängden" och hon har faktiskt rätt. Här går man i sin egna lilla värld och om det är riktigt illa så går man i sitt tunnelseende dagarna i enda. Ett bra (eller bra och bra) ord för Kalmar är, TRÅKIGT!  Men vi får göra det bästa av situationen och drömma vidare, vilket jag gör varje dag :) Jag lever i mina drömmar, men snart snart kommer förmodligen en av drömmarna uppfyllas - hoppashoppas!

Nu har jag nio dagar kvar på jobbet, det är verkligen med blandade känslor jag lämnar stället. Men förmodligen blir det inte sista gången jag är där. Som sagt, blandade känslor, det känns bra på det sättet att jag kan verkligen bestämma vilka dagara jag vill vara ledig och jag kan få tid till att plugga. Men sen kommer man till dom där dagarna då man inte vet om man ska jobba eller inte och att man ska behöva fundera om man har råd att överleva månaden eller inte. Men jag tror att det löser sig, för det brukar det göra och man ska ju tänka positivt. Om inte annat så får man söka nytt jobb, kanske byta inriktning helt? Eller varför inte byta stad? Tankarna far hit och dit, men ärligt talat så trivs jag med det.

Sommaren har flygit iväg, precis lika fort som Sebastian och jag kom till Tunisien - UNDERBART! Jag har inte hunnit med speciellt mycket, trodde jag, men när jag börjar tänka efter så har jag gjort en hel del. Mitt minne brukar komma igång såhär ett tag efter. Jag har besökt Ölandet en hel del gånger, varit på det berömda Strand och dansat loss och även sett Magnus Uggla och Jill Johnson. Hos familjen Gottfridsson har jag tillbringat nästan varannan helg, och där är lika lugnt och fridfullt att vara som hemma hos mamma - lovley. Träffat Robert Gustavsson och gänget har jag också gjort och sett en underbar föreställning! Har även jobbat hela sommaren, fick dock en vecka ledigt då Sebastian och jag som sagt åkte till Tunisien och var på Sahara Safari, så jag har nu massa nya upplevelser i min ryggsäck och en av dom som jag absolut aldrig kommer glömma är när vi red kamel ute i Saharaöknen i soluppgången - OBESKRIVLIGT! Handikappvetenskap har jag börjat läsa och det känns toppen, kunde inte valt något bättre! Har grejat en del i lägenheten och varit sjuk en jäkla massa. Men, jag lever och njuter av de goda.

Dags att återgå till pluggandet. Tjoffsan!


Du är alltid så vacker och ditt skratt smittar av sig och tänk att något så underbart som du bredvid mig kan få mig så lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback