Längta gott folk, längta!

Jag upptäckte igår att vi inte hade något bröd så kollade igenom frysen och hittade ett som såg gott ut. Min tanke var som sagt att göra lite mys tills Sebastian kom hem men det sprack så fort jag insåg att brödet aldrig skulle hinna tina innan han kommit hem. Men smarta Lina kom på den genialiska idén om att lägga brödet på en handduk under elementet. Medans jag städade och tände lite ljus så sprang jag och vred och vände på brödet så det skulle hinna tina runt om och visst gjorde det de men i mitten var det stenhårt. Så jag fixade lite tevatten och dukade upp nere i källaren, det blev en riktigt härlig känsla.
Sebastian kom hem vid ett ungefär och efter att vi kramats och lite så gick vi upp och gjorde oss varsin ostfralla (lyckost mig att han hade med sig bröd hem!) och osten här är så oerhört god så det var den godaste frallan på länge länge. Vi drog igång det efterlängtade (enligt Sebastian) Family guy och smaskade i oss fikat. Jag kände mig riktigt pigg, men sen när jag satt där med min älskling i min famn så kände jag hur ögonlocken började dra neråt.
Jag gjorde mig då iordning och sen stängde vi av för att lägga oss. Vi låg och myste lite tills vi båda somnade och vips så vaknade jag till och kollade på klockan, 12.05 stod uret på. Jisses va skönt men fy tusan, hela jävla dagen. Jag behövde verkligen en sovmorgon men som sagt lite väl länge kanske. Men vi tog oss upp jag duschade och sen fixade jag maten. Vi åt tillsammans och sen begav sig Sebastian till jobbet.
Jag bänkade mig vid datorn ett tag och bekantade mig lite mer med facebook och sen tvättade jag lite, det är verkligen fruktansvärt tråkigt. usch!
Jag blev lite rastlös och ville hitta på något men alla var upptagna, antingen med jobb eller något annat kul. Så jag satt vid datorn till klockan blev fyra och då fick jag ett glatt besked. Louise (Sebastians brors tjej) ville ha barnvakt och jag var inte sen på att säga att jag kunde ställa upp. Så jag fick skjuts bort och sen lekte jag och Wilmis från halv fem till halv åtta. Vi käkade gröt och byggde torn, diskade och busade. En riktigt härlig unge de där. När det var läggdags för Wilma så satt jag och Louise och kollade på tv och snackade tills klockan blev halv nio sen bar det av till Gottfridsson föräldrarna. Där väntade det te och smörgås, mums. Tog oss en titt på tv och sen hamnade jag här, igen.
Nu sitter jag och funderar på om jag ska gå och lägga mig eller om jag ska vänta till Sebastian kommer hem, vi ska ju ändå åka till Kalnar inatt när han kommer hem.. hmm. Ja vi får se helt enkelt.
Inatt ska vi som sagt sova i lägenheten och imorgon vid halv ett ska vi träffa Märcus utanför Kama Sushi och äta lunch tillsammans. Sen blir det lite rundturer i några affärer och sen hem mot Torsås igen. Och kvällen ska vi tillbringa i Söderåkra hos Ida och Jörgen. Lördag, söndag och måndag jobbar jag sen är jag ledig tisdag och onsdag.
Gött!

Jag har kommit fram till att allt blir mycket ljusare och enklare om man har något att längta efter så här kommer det, lite planer som jag har!
Nästa fredag alltså den 27:e är det tjejkväll men jobbarkompisarna inne i Kalmar, tilltugg och god dricka.
12 mars - 13/14 mars åker jag Sebastian och Märcus till Malmö för att bo på hotell och kolla på Danko Jones. Lycka!
15 - 17 mars åker jag till min kära vän Maja i Stockholm för att hälsa på och leva lite storstadsliv. Mer lycka!
Och givetvis så längtar jag till imorgon då jag får träffa min underbara vän IDA!

Allt för mig idag, sov gott cykelställ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback