Been there, done that, no regrets.


Idag är det tisdag den 27 januari, alltså sista tisdagen i januari detta året- fiffigt va?!
Vet inte vart jag vill komma med det, men hur eller hur så har jag varit ledig idag. "Det känns i bena" som en slalomåkare skulle sagt dagen efter årets åk. Men nja, det känns inte i bena, snarare i hela mig, jag känner mig oerhört pigg och klockan börjar närma sig tolv och snart är vi inne på ett nytt dygn och ett nytt datum.

Igår började jag dagen med att gå upp tidigt för att sedan kyssa min karl hejdå för att sen ta en promenad bort till jobbet. Där väntade allihop pigga och glada, det blev en skön jobbdag och strax innan ett kom min kära pojk och hämtade mig. Vi åkte vidare till Kama Sushi för att äta, vilket var otroligt längesen så det var extra gott. Sen körde bilen mot Torsås och på schemat för min del stod det barnvaktspassning. Efter att jag vinkat av Sebastian så kom Wilma ner och vi började genast rita. Hon är en sort för sig och har precis börjat förstå att hon har en egen vilja, detta barn. Vi begav oss ut i kyliga vädret efter många om och men och där tillbringade vi mesta tiden vid att stå nere vid ån och glo på änderna, trevligt värre. När jag kände att "nej nu får det vara nog" så lockade jag henne med en fotboll och vips så hade jag henne alldels framför mig. Vi sprang runt huset ett par rundor och sen in i det varma huset. Där tog vi tag i en bok och läste lite om äventyr. Det hela slutade med att farfar kom in med ett gammalt fiskspel och Wilma roade sig glatt med att ta ur och sätta i batteriet, vad är det dom säger - små barn roar sig lätt.
Lagom till att Wilma skulle åka hem så tog jag mig lite mat och sen bytte jag om till träningskläder sen gick jag upp till sporthallen där jag mötte mina lagkamrater.
Träningen var alldeles lagom och jag var riktigt trött och kände att jag gett allt när jag satte mig ner i omklädningsrummet för att sedan ta en kall dusch. Jag var nöjd, nöjd och belåten. Hoppas jag blir uttagen till matchen på söndag.
Efter träningen så tog jag mig en promenad hemåt och jag kollade sen lite film med Sebastians föräldrar, efter en timme ca så sa jag godnatt och gick ner. Meningen var att jag skulle sova men jag fastnade vid datorn för ett litet slag. Men somnade så fort som ett ljus släcks ut när jag väl lagt huvudet på kudden.
Vaknade till vid fem i två då jag hörde Sebastian komma hem. Han kom ner, jag kände att han klappade mig försiktigt på kinden och sen tände han lampan(!) för att senare dra igång datorn(!!), suck. Men, jag förstår honom, måste vara oerhört jobbigt att vara trött på jobbet och så fort man kommer hem så kan man inte koppla av och sova, man måste helt enkelt få varva ner. Jag tror minsann han satt där i en timme innan han la sig ner bredvid mig. Det är så skönt att ha han vid min sida. Jag älskar det.

Idag vaknade jag av väckarklockan som ringde 09.00, jag for upp som ett skott och klädde på mig kläder, skrev inköpslista och tog en promenad till affären. Där handlade jag enbart det som skulle handlas och sen gick jag hem. Började så smått med maten, skala potatis osv. och sen när allt stod i ugnen så sprang jag upp för att ta en snabbdusch. När maten var klar så tod klockan på tolv och jag gick ner för att väcka det finaste jag har. Han var lite morgontrött men tog sig upp och åt maten som han blev serverad och sen gav vi varandra en bamsekram för att sedan skiljas åt.
Jag skulle ta bussen in till stan och i söderåkra hoppade min kära syster på som skulle joina mig. Vi gick bort till Sara och lämnade Karin´s alla innebandygrejer och sen stod det shopping på schemat. Jag hade lovat Sebastian att inte köpa några skor, kändes inte riktigt som han litade på mig. "Du kommer garanterat köpa skor och sen gömma dom för mig och använda dom när jag inte är med i en månad och sen säger du att du har haft dom länge!" haha, där gav du mig ett tips. Men nej, jag köpte inga skor, tittade inte ens i en skoaffär utan jag gjorde ett riktigt fynd på aima där jag köpte mig en skitsnygg kjol som kostat 699:- men som jag fick för 350:- sen hittade jag även en skjorta. Karin köpte lite småplock och ett par skor. Efter många sms och vel fram och tillbaka gav jag Karin min lägenhetsnyckel och sen tog jag bussen hem till Torsås igen. Där stannade jag till vid Konsum för att handla lite frukostmat till imorgon. Hemma var föräldrarna och vi tog oss en kvällsmacka framåt sju och där satt vi kvar till klockan slagit halv tio, mycket trevligt. När det slagit sig ner framför tvn så gick jag ner för att roa mig här vid datorn.
Det har mest blivit bilddagbok och msn därpå jag har haft "deep talk" med en av Sebastians bästa vänner (om jag får säga det själv). Det har varit riktigt intressamt, även att jag kan erkänna att jag kände det på mig. Känns bra att han ändå anförtror sig åt mig, vi känner varandra inte så värst väl, än! Men det kommer och som han skrev:

"men det är ju inte så lätt att lära känna folk om man inte pratar med dem.."
Och vill man inte sä är det ännu svårare, det är knepigt det där. Men allt handlar om att ge och ta.
Vi pratade på ganska rejält och jag fick veta saker som jag förmodligen inte skulle fått reda på nu om han verkligen inte känt för att skriva av sig. Jag är inte säker på att jag hjälpte honom men det var inte det som var meningen. Utan jag fanns där för att lyssna och ibland flika in med ett gott tips eller varför inte en dum kommentar.
Nu har han iallafall tackat för sig och sagt godnatt och jag är nog inte sen med att instämma. Jag börjar känna mig trött nu, skönt, var precis det jag ville få ut av dethär. Så nu när jag har ätit upp min nyköpta aprikoskräm så ska jag ta ett varv med min tandborste innan jag bäddar sängen för att sedan lägga mig och vänta in min Sebastian. Han slutar ett så väntade mig inte honom förrän till två tiden men fick nyss ett sms där det stod: "Vi har klätt om nu" vilket betyder att dom slutade tidigare och ska åka hem. Jippietjohooo!

Jag vill tacka för en skön dag på stan med min syster och för en alldeles underbar ledig dag från jobbet. Det behövs ibland. Men imorgon är vi tillbaka i verkligeheten och det står enbart jobb på schemat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback